Tuesday, October 21, 2014

Social Media Monitoring Project Part 1- Forever 21


If you check all my clothes in the wardrobe, you will find that 
80% of them are all from one brand, that is Forever 21. It 
became my favourite clothing brand after I came to Ameica, not 
only because I like its trendy style which are quite suitable for 
asian girls, but also because its resonable price.

After googled the history of Forever 21, I surprisely found that \it was actually founded by an Asian couple, though everyone \thought it was an American brand! That’s the reason why I love 
it so much!

Originally known as Fashion 21, the first Forever 21 store was founded in Los Angeles, California on April 21, 1984 by a Korean-American couple Do Won Chang and Jin Sook. Nowadays, Forever 21 has expanded to an international brand, with over 500 stores worldwide that generates around $3 billion in sales every year.



Its products, including Women’s, men’s, and girls’ clothing, accessories, and beauty products are sold. 

Through monitoring the social media activities of Forever 21 in the past few weeks with different tools, including Social MentionIce Rocket, Tweetstats and Google Trends. Here are some interesting results I found.

Various Social Media Platforms
Social media is the most marketing effective tool for Forever 21. Forever 21 witnesses leading customer fans on Facebook and Twitter. Like other retailer stores, Forever 21 always wants to be on the cutting edge and keep up with every type of social media. They release news and promote their products by using various different trendy social media platforms, like FacebookTwitterYouTube and Instagram. Besides, it also have their blog and accounts on Pinterest and Google+.
 

From the picture above, we can see that Forever 21’s design style of their official social media are roughly consistent, mainly focusing on showing the clothes and shoes. Different social media mainly focus on different function, like Facebook and Twitter are used by Forever 21 to advertise visuals, Events, trends and promotions – sometimes exclusive to their followers! Instagram and Pinterest are the platforms to stimulates more sales through web referrals and click throughs than any other social site. Forever 21 utilizes them by posting pictures such as ‘OOTD (Outfit Of The Day) to give inspiration on how to wear their clothes. As an important video sharing platform, Forever 21’s YouTube channel is filled with various commercials for different seasons.  

Besides, another important thing to note is that even though they also sell male clothes, the men’s products are not so obvious as women’s on their social media pages. 

Official Website & Blog
Forever 21’s website is completely optimized, harboring their 
different social media links on the right corner of the home 
page that can let people easy to access. These links can be 
accessed on their blog, too. Combined with different categories 
including fashion, beauty, film and contests, Forever 21s blog 
is a nice place with abundant information about the brand. Especially on the contests page, people can know the latest events and campaigns of Forever 21. There are many different prizes waiting for people to participate to win.


Target Market
Forever 21 targets towards mostly male and females ranging from 18 to 25 years old that seeking to keep up with the latest styles from the runway at an incredibly reasonable price. However, even though this is the targeted audience of Forever 21, many different people from many different backgrounds and age groups choose to shop at Forever 21 simply because it offers almost anything someone needs at the lowest price for its quality.

Social Mention Analysis

Judging from the data on the Social Mention above, it is good to see that the strength increased week after week, which proves that more people are talking about the brand on the social media. However, the sentiment (the ratio of positive to negative mentions) decreased and reach (range of influence) seems unstable over the past few weeks.

Judging from the data on the Social Mention above, it is good to see that the strength increased week after week, which proves that more people are talking about the brand on the social media. However, the sentiment (the ratio of positive to negative mentions) decreased and reach (range of influence) seem unstable over the past few weeks.

Followers & Audience Analysis
One of the remarkable features of Forever 21 on social media is the large number of likes and followers on Facebook and Twitter with fan base accumulated to over 10 million likes and 1.7 million followers respectively. Through my observation and using Tweetstats, it is easy to notice that the number of fans and followers has significantly increased on Facebook and Twitter over the weeks. Especially on Facebook, most of the posts could get thousands of likes from people. This number is many other brands hard to reach. Obviously, Forever 21 did a great job to use the power of social media to capture the attention of its million global fans. 

In addition, I found some rules after I used Ice Rocket and Google Insights to analyze their blog citations and interest levels.

Just like the graph showed above, I notice that nearly every peak of public interest is Monday or Sunday. Why? If we go back to see its target consumer, then I realize the reason. Their target market focus on the guys and girls whose age from 18-25. These people mostly are the students in the college. Weekends are absolutely the time for them to relax and follow fashionable clothes and even shop on line. 

Marketing Campaign
Forever 21 implements marketing strategy, using various social media platforms for visual effect, events and new trend promotionIt holds different events or contests every month to let people engage in. For example, Forever 21’s “Make a Statement campaign, which is part of the most important campaigns in the Back to School season, has generated fan’s interest and created added value for the outfit. Engaging fans on social media scale, Forever 21 includes fan on an online activity where it requires fans to make a statement by creating a dance piece of their own, upload to Facebook, Insta, Google+ or YouTube with the hashtag #F21StatementPiece and enter to win a $10,000 scholarship!     
The campaign received more than 2,000 videos on YouTube and 2,335 posts on Instagram. Forever 21 managed to increase desire among their target market base and promote their store’s brand name wisely.

Limitations & Problems
Nevertheless, there are some problems and limitations in Forever 21’s social media marketing strategy. Even though Forever 21 is wise to explore popular social platforms to market its fashion trend, by using mainly pictures, they rarely respond to their fans and generate friendly conversation between the host and followers. Forever 21 could easily foster positive brand sentiment if they can respond to and engage with fans.

Meanwhile, many campaigns they held seldom can be seen on their Facebook. As the biggest platform with a large audience base, Facebook is needed to be made full use of by Forever 21. Last but not least, Forever 21 also needs to balance the proportion of males products promotion and the womens on the social media pages.  

I will keep monitoring and observing Forever 21s activities on social media and try to analysize it with different aspects like other marketing strategies, rivals and find out peoples different discussion and reviews to the brand in the following weeks

1 comment:

  1. Need To Increase Your ClickBank Commissions And Traffic?

    Bannerizer made it easy for you to promote ClickBank products by banners, simply go to Bannerizer, and get the banner codes for your favorite ClickBank products or use the Universal ClickBank Banner Rotator to promote all of the ClickBank products.

    ReplyDelete